Müüme vaktsiine nagu Coca-Colat: Maailma Tervise Organisatsioon
Selleks, et astuda vastu maailmas levinud vaktsineerimises kahtlejate hoiakutele on ÜRO Maailma Tervise Organisatsioon palunud turundusnõu IFBA juhtivatelt ettevõtetelt. Suurettevõttete nagu Coca Cola, Pepsico, McDonalds, Nestle, alkoholi ja sigarettide tootjate ja teiste, kes oma tervist kahjustavaid tooteid edukalt müüvad, turunudsspetsialistid kutsuti kokku eesmärgiga koostada veenev ja suurima mõjuga strateegia, et muuta nende inimeste meelt, kes kõhklevad või seisavad vastu vaktsineerimisele.
Eelmise aasta sügisel välja antud raportist selgub, et nüüdsest asutakse hoiakuid muutma emotsioonide baasil jättes kõrvale vaktsineerimise negatiivsete mõjude teaduslikud uuringud (mida raportis nimetatakse „halliks kirjanduseks“) ja toetudes vaid inimeste emotsionaalsele haavatavusele, rakendades sealjuures kõike muud kui fakte.
See laiaulatuslik 63-leheküljeline raport: https://vaccinefactcheck.files.wordpress.com/…/who_report_w… mis algatati SAGE (Strategic Advisory Group of Experts on Immunization) töörühma poolt vaktsineerimises kõhklejate meelemuutmiseks 2011 aasta novembris uuris võimalikke meetodeid, et suurendada inimeste vastuvõtlikkust vaktsineerimiskampaaniatele. Kolm aastat hiljem jõuti IFBA nõuandjate soovitusel järeldustele (lk 48), et:
– vaktsiine tuleb müüa emotsionaalsete lugude baasil;
– tarbijat ei huvita faktid, vaid saadavad hüved;
– ratsionaalne mõtlemine ei vii inimest tarbimiseni, kommunikeerida on vaja vaid paari emotsionaalselt haaravat sõnumit, ülejäänu tuleb kõrvale jätta.
Raportis on selgelt välja toodud juhtnöörid massiliseks vaktsineerimise populariseerimiseks.
- Keskenduda tuleb loo mõjususele – näiteks rääkida sellest, kuidas lapsed surevad lastehalvatusse ja hoiatada vanemaid, et kui nad ei vaktsineeri, siis nende laps võib olla järgmine ohver.
- Püüda inimesi emotsioonidega, mis panevad käitumist muutma. Mõtlev inimene jõuaks ilmselt asju ratsionaalsest perspektiivist analüüsides peagi järeldusele, et vaktsineerimine on riskantne ja ohtlik. „Muutused toimuvad tunnete, mitte tõsiasjade baasil“, väidab raport.
- Kasutada sotsiaalmeediat, et võita inimeste südameid ja panna inimesed uskuma, et vaktsineerimine on tõhus viis haigestumise vältimiseks.
- Varjata erasektori ja pro-vaktsineerimise propaganda ühenduslülisid – veenda lapsevanemaid, et soovitusi annavad erapooletud nõuandjad, mitte need, kes nende valikute pealt hiigelkasumeid teenivad.
- Identifitseerida teemad, mis inimeste meeli köidavad ja siduda need vaktsineerimise kampaaniatega – rakendada muud tarbimisharjumused vaktsineerimise reklaami vankri ette.
- Kuna inimeste usaldamatus meditsiiniasutuste ja farmaatisatööstuse suhtes on aastatega kasvanud, tuleb kasutada inimeste sotsiaalvõrgustikke, et tekiks grupisisene mõjusfäär.
- Kasutada arvamusliidrite ja kohalike sotsiaalorganisatsioonide mõjusust.
- Kasutada kooliprogramme, et panna lapsi uskuma, et vaktsineerimine on neile hea.
- Teha vaktsineerimisest sotsiaalne norm ja kohustus ning rakendada sanktsioone mittevaktsineerijatele (lk.38, punkt 5)
Töögrupp soovitas, et selline faktidevaba, emotsioonidel baseeruv Coca-Cola stiilis marketingi strateegia tuleb sisse viia rahvusvaheliste organisatsioonide vaktsineerimise propagandasse, mida WHO koordineerib. Nende organisatsioonide hulka kuuluvad ka UNICEF ja Maailmapank, samuti WHO liikmesriikide rahvuslikud ja regionaalsed immuniseerimise juhtgrupid.
Suurim küsimus ehk, mis selles kontekstis tõstatub on see, miks on Maailma Tervise Organisatsioonil vaja suurejoonelist turundusstrateegiat kui vaktsiinid on tõesti turvalised ja efektiivsed?
Samuti tasub mõelda sellele, kas kiirsöögikettide ja alkoholitöösturite nõuanded on usaldusväärsed ja inimtervise huvisid silmaspidavad?
Kasutatud allikad:
http://vaccinefactcheck.org
www.naturalnews.com